Better than revenge

     Sejak akhir ni, aku mcm lost. being a badass, aku jadi teringat balik yg org buat kat aku, memang aku tk pernah nak ingat even benda yg memalukan pon aku buat aku boleh flashback tapi tanpa perasaan. Tapi, yg org lukakan hati aku ni bila aku ingat balik, aku jadi semacam rasa nak balas perbuatan mereka. Aku tk tahu, mungkin faktor iman senipis kulit bawang. Bila dah balas tu, aku rasa craving satisfied. Maksud aku, bukannya aku balas dendam dgn sengaja even bukan balasan dari aku, aku tengok aku rasa puas. Sebab itulah apa yg aku rasa, die pon dah rasa so boleh aku jalani kehidupan dgn perasaan kita seri bro. Org kata memaafkan itu mudah tapi bagi aku memaafkan mmg mudah tapi untuk melupakan tu payah. Ini bukan masalah relationship, ini cuma untuk org yg suka buli kaum lemah. Bila org tk care hal die pon die boleh nak pick on sebab dia tahu org takkan balas dan dia rasa bangga dapat buli insan lemah. Satu lgi dia ingat harimau yg tido tu terus tido, dia ingat harimau tk mengaum tu kucing. Sebenarnya aku rindu aku yg dulu... Kalau org tk sakitkn hati aku banyak kali mungkin aku masih mcam dulu percaya yg semua org baik. Teringat bila org buat dekat aku, aku senyum je serius senyuman tu mula2 mmg nampak like nothing happen tapi bila tengok pdngn org yg tengok macam kesiannya makhluk ni, aku jadi kesian dgn diri aku tak lawan pon. Sedih sebab tk boleh nak pertahankan diri sendiri tapi bila tengok wrestling, aku dekat luar ni mmg terbayang aku lawan makhluk tu siap dgn action lagi tumbok2 kaki pon bergerak huahua

   Thats why aku sgt suka tengok org yg pertahankan diri dia, aku pon nak jadi seperti itu dong. Even aku tak tahu bila saat aku akan meledak, ade masa yg aku tkleh control tapi setakat ni aku jaga etika aku, aku juga fikir kalau dpn org ramai takkan nak buat perangai, so shameful. Sebenarnya org suka buli org ni dia lemah. Dgn cara tu, org takkan buli dia. Luaran je nampak kuat tapi dalaman lembut gila. Tapi ada org mmg semulajadi poyo, rasa overconfident about themself dan mungkin sebab nak jadi center of attention who know. Thats why juga bila aku tengok dorg, aku rasa kesian mungkin aku lemah tapi dorg lagi lemah tapi pretend kuat kan but still dah kita sendiri pernah rasa takkan nak biar org rasa kesakitan tu. Bumi ni perlukan org yg positif org yg boleh spread kasih syg dari benci membenci yg tiada kesudahan ni. Tapi org yg dah pernah buat aku rasa kesian dgn hidup aku, dah buat aku rasa dizalimi, tipu aku pasal komputer(ade cerita), mmg aku tak boleh lupakan kecuali dia minta maaf dgn ikhlas atau berubah dah jd baik atau dpt balasan setimpal okbai. You dont know how long it takes to forgive what they do when they not even apologize, someone whom doesnt even realise what their fault but you whom been hurt forgive them anyway. Its hurt mayn, damn hurt. But now everything is come at the right place. Think positive, stay positive that is why im still smile even lot of things i go thru u who doesnt know me, get to know me before u judge me. 

1 comment:

1 : Senyum sebelum komen :)
2 : Jgn guna bahasa kasar :)

 
originally edited by the owner