March 2017

Assalamualaikum,

setelah lama tak menaip harini aku rasa nak bukak blog, bukan apa banyak sangat yg berlaku dekat aku menjak ni. aku pon stresss😧 nak dekat final lagi lah mcm2 yg berlaku dahla banyak subjek aku kena cover hmm nak buat camne ujian kan kena sabar jelah.

paling takleh blah muka breakout hmm. aku rasa terpakai fake produk lah mase pakai yg first aku rasa okay je tapi bila pakai kotak kedua tu rasa pelik ngat tapi aku takkan sedar kalau adik aku yg mulut laser tu tegur tapi thanks to her kalau tk aku teruskan je pakai hm. aku rasa macam pelik tapi aku anggap tu healing crisis tapi main banyak gitu haish lemah semangat. mula2 jerawat tu tumbuh kat dahi kecik tu aku heran tk pernah tumbuh jerawat byk gitu kat dahi, pastu kat pipi jadi ruam. okay aku pon mule2 dok tau tu ruam tu tk teruk lagi yg teruknya bila ruam td tu jd bintik2 putih kat muka omgg terok gila aku dah cabut dgn vietnam mask pom still ada lagi. pastu bila cabut mende putih tu kalau tk tinggal bekas takpe ni pore jd besaq adoi lemah smgt. konfiden drop namateyy rasa taknak keluar rumah nok berkurung dlm bilik je serius mende ni org yg rase je faham.

pastu aku rest muka tak pakai pape bedak pon tak pakai gi kelas cam mak limah kot hmm entah la takot nok tengok cermin tapi selfie tetal selfie. kusamnya muka tu pasti. hmm nyesal pakai lokal product mmg fak dah lokal product ermm harap muke pulih dgn cepat amien...

    lagi aku ni ada crush hmm biasalah teen. pastu bila muka aku jd gini, aku rasa low konfiden lah aku overthinking mcm2 aku pikir. contohnya mcm muke aku ni buruk, mesti die tk suke aku dah hm hubungan kitorg ni pelik kawan tapi kadang tak macam kawan tapi tak declare kapel pon. mmg malu sangat nak berhadapan dgn org, sblm ni muka ade jerawat ke parut ke okay je tapi bile muka breakout ni emmm rase die lain macam. rasa cam makhlik asing kadang rase cam monster huarghh nok duk dalam bilik je sampai muka okay tapi ade kelas. ermm tapi aku kenal muke aku, teruk macam mana pon nanti die akan sembuh balik dan skin condition akan lebih baik dari sebelum ni. dulu aku pernah letak bawang putih kat muka sanggup lah pedih pon asalkan jerawat ilang caye sgt tips internet kan shit betol. yg kelakar org pakai 15 minit je pastu basuh aku pula pakai sampai tertido ish mmg aku ni lain dari lain wakakaka then bile aku bangun, wth gelembung air tu ade yg aku tk buang tapi aku tersasul buang sbb sedap sekali robek keluar air die tinggal kesan merah kat muke banyak gak la. esok tu ade exam bio mmg habes ah tapi prinsip aku ni tk pernah ponteng exam. muka terok gitu pon aku gi sebab test bio mmg lah cover dgn tudung nak eyes to eyes dgn org pon malu tapi perasaan yg aku rasa dulu pon terok. tapi sekarang aku tk ingat dah perasaan yg aku rasa dulu. kiranya aku berjaya hadapi masa sukar aku dulu. sekarang pon insyaAllah aku boleh.

    sekarang kan nak final, aku harap aku sempat cover semua subjek tu . aku harap aku dapat lah pointer yg aku inginkan. aku ni banyak main2 tau bile lah nak serius erm tapi aku tk pernah tunjuk sisi aku yg lain kat member aku. sisi yg gile2 bongok2 tu byk lah aku pamerkan huahuahua tu yg dorg pndg rndh kat aku. aku tau tapi aku diamkan jelah. satu lagi aku nak ingatkan jangan lah kite tegur kulit wajah org, korang tak tau apa yg org tu rasa apa struggle yg kitorg kena lawan kadang mende tu bukan sbb kitorg tk hygienic maybe faktor hormon. bile dah masanya, aku pon nak kulit bebas jerawat ok cmon sape tkmboh wakakaka tk kisah tk putih yg penting kulit bersih. nakkk. 😂 kalau korg nak tau lebih mendalam perasaan org yg berjerawat ape semua ni rajin2 lah google bace experience org semua akan cakap konfiden low dan rasa terok so korang takyah menambahterokkan perasaan kitorg. muahh.


    sebenarnya aku lepak bilik kawan aku ni. kbetulan internet laju sebab tk abis kuota lagi. ade masa nanti aku akan update lagi. salam sayang.

No comments:

Post a Comment

1 : Senyum sebelum komen :)
2 : Jgn guna bahasa kasar :)

 
originally edited by the owner